Oblasti, naše knjige

Web design

Java, JavaScript, JScript, Perl

C++ Visual C++ C#

Apple - MAC OS X

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Android

PHP I MYSQL

Python programiranje

WordPress

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Mašinsko učenje

Access

Animacija

Audio, Multimedia, Video

Baze podataka

Cloud

CSS

Delphi

Digitalna fotografija

Django

E-komerc

ECDL

GOOGLE

Grafika, Dizajn, Štampa

Hardver

Internet

Joomla

jQuery

Mreže

MS Office

Obrada teksta

OFFICE 2013

Programiranje

Raspberry PI

Rečnici

Robotika

Ruby i Ruby on Rails

Sertifikati

SQL Server

Statistika

Tabele

Telekomunikacije

Unix, Linux

Windows

Windows 7

Windows 8

Zaštita i sigurnost

 

Oblasti, drugi izdavači

Alternativna učenja

Antropologija

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Autobiografija

Automobili

Bajke

Biografija

Biološke nauke

Botanika

Dečije knjige

Dizajn

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

Geografija

Geologija

Građevinarstvo

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Psihologija

Publicistika

Putopis

Religija

Roman

Satira

Saveti

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

Strip

Tableti

Tehnologija

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Urbanizam

UX DIZAJN

 

Modeliranje podataka

 

Metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja

 

Metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja

Autor: Dragan Golubović
Broj strana: 434
ISBN broj: 978-86-7310-440-9
Izdavač: Kompjuter biblioteka
Godina izdanja: 2008.

Pregleda (30 dana / ukupno): 31 / 14482

Cena: 1320 RSD

Naša povoljnija cena: 1200 RSD

 

10% dodatnog popusta za 2 ili više knjiga, osim knjiga koje su u pretplati i kompleta knjiga.
• Isporuka za 24 časa
• Plaćanje poštaru

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

 

Uvođenje predmeta tehničko i informatičko obrazovanje u osnovne škole, kao i pokrenuto obrazovanje nastavnika za taj predmet u prvi plan su stavili konstituisanje predmeta metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja, kao elementa obrazovanja nastavnika, ali i potrebu stalnih aktivnosti na unapređenju nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja.
Organizovanje četvorogodišnjeg fakultetskog studija za profil profesora tehničkog i informatičkog obrazovanja, radi popunjavanja nedostatka kvalitetnog i obrazovanog nastavnog kadra za taj predmet pospešilo je i razvoj metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja kao nastavno-naučne discipline.
Imajući u vidu gore naznačeno može se reći da je metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja, a sada već metodike tehničkog i informatičkog obrazovanja, stvarno mlada naučno-nastavna disciplina koja, s obzirom na pređeni put, u ovom trenutku doživljava punu naučnu afirmaciju.
Za kratko vreme od konstituisanja metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja štampan je značajan broj celovitih stručno-naučnih publikacija i monografija čiji sadržaji tretiraju sve aspekte tehničkog i informatičkog obrazovanja u osnovnoj školi, kao i nekolicina metodičkih priručnika i veliki broj stručnih i naučnih radova. Neophodno je napomenuti da je metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja godinama praćena naučnim skupovima i konferencijama. Radovima na tim skupovima dat je značajan naučni doprinos u pokretima za unapređivanje metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja, ali i unapređivanje nastave TIO predmeta u osnovnoj školi.
Na fakultetima, metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja izučava se u VII i VIII semestru, a odnosi se na realizaciju nastave TIO predmeta prvenstveno u predmetnoj nastavi osnovne škole, ali njene teorijske pretpostavke delom mogu da se koriste u vaspitnom radu koji obuhvata elemente tehničkog i informatičkog obrazovanja dece obuhvaćene predškolskim vaspitanjem i u razrednoj nastavi osnovne škole. Ta metodika može da se koristi uz postojeće metodike: metodiku predškolskog vaspitanja i metodiku prirode i društva.
Metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja kao, kako je već rečeno, predmet realizuje se u okviru fakultetskog studija na profilu profesora tehničkog i informatičkog obrazovanja u VII i VIII semestru. Da bi zadovoljila osnovnu namenu ovoj knjizi je data sledeća struktura:


  1. Naučni, tehničko-tehnološki razvoj i njihov uticaj na vaspitanje i obrazovanje (čovečanstvo kroz epohe i civilizacije; početak XX veka je početak promena);
  2. Uvođenje u metodiku nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja (sistem osnovnih pojmova, pojam metodike, predmet proučavanja, cilj i zadaci, nužnost transformacije, nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja u osnovnoj školi, usavršavanje nastavnika i evaluacija postupaka usavršavanja nastavnika).
  3. Nastava tehničkog i informatičkog obrazovanja u sistemu osnovnog obrazovanja (uopšte: ŠTA JE NASTAVA?, vrste nastave, nastava i uloga predmeta tehničkog i informatičkog obrazovanja, određenje termina, pojam i razvoj tehnike, pojam i razvoj ideje tehničkog i informatičkog obrazovanja u savremenim reformskim pravcima; utemeljenje tehničkog i informatičkog obrazovanja u savremenom obrazovanju, zastupljenost tehničkog i informatičkog obrazovanja u vaspitno-obrazovnom sistemu i programima);
  4. Razvoj mišljenja i sposobnosti učenika (značaj poznavanja psiho-fizičkog razvoja dece, teorije razvoja mišljenja, Brunerova teorija razvoja apstrakcije, teorija etapnog razvoja mentalnih operacija, uloga radnih tehničkih i informatičkih aktivnosti u psihofizičkom razvoju, značajni aspekti psihofizičkog razvoja dece u tehničkom obrazovanju);
  5. Metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja (metodika nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja i njen razvoj, teorijske osnove, savremeni pristupi metodici nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja - sistemski i kurikulumski);
  6. Principi u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja (opšti didaktički principi, specifični didaktički principi i posebno primenjivi didaktički principi);
  7. Osnove upravljanja u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja (osnovne karakteristike, modeli - kriterijumi - ograničenja, nastava tehničkog i informatičkog obrazovanja kao informacioni i kibernetički sistemi, učenje/poučavanje);
  8. Koncepcija kurikulumske strukture nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja - ŠTA UČITI? (ciljevi, zadaci, sadržaji, mediji ....);
  9. Realizacija kurikulumske strukture nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja - KAKO POUČAVATI? (organizacija, metode, evaluacija);
  10. Koncepcija kurikulumske strukture i njena realizacija na nivou operativnog upravljanja u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja (sistem planiranja i pripremanja nastavnika, sistem evaluacije u nastavi, informatika i računarstvo kao izborna nastava).

Osnovna rešenja razrađena u ovoj knjizi treba shvatiti samo kao jedan relativno zaokružen metodički koncept, koji treba da posluži studentima za pripremanje ispita, ali i da nađe svoju proveru i realizaciju u vaspitano-obrazovnoj praksi. U tome smislu nastojalo se da se prikaže i u taj koncept ugrade osnovni metodički aspekti i rešenja koji su potrebni, ali potvrđeni u praksi.
Ova knjiga je u funkciji teorijske nastave predmeta metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja, kao kursa fakultetskog (visokog) obrazovanja.
Iako je knjiga pisana kao udžbenik informativnog karaktera u neposrednoj nastavi treba učiniti pokušaj ugrađivanja takve didaktičko-metodičke aparature, koja bi osigurala veliki stepen programiranosti procesa realizacije i obrade prezentovanih sadržaja metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja u radu sa studentima.
U pogledu izloženog, treba tražiti od studenata da na kraju svakog poglavlja, u okviru vežbi, uoče i samostalno prezentuju:
•    značajne pojmove, termine, aspekte, karakteristike i objašnjenja za njih;
•    kratak rezime tretiranih sadržaja poglavlja s datim zadacima za samokontrolu, neophodnim za njegovo izvođenje;
•    predloge naziva tema seminarskih radova za daljnju razradu pojedinih pitanja i aspekata, koji su u osnovnom tekstu relativno izolovano razrađena.

Sadržaji ove knjige su namenjeni:
1.    Studentima nastavničkih fakulteta na profilu profesora tehničko i informatičko obrazovanje, kao prvi osnovni sadržaj za sticanje znanja, veština i navika iz metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja.
2.    Kao osnovna literatura i, kao takva, neophodna pomoć profesorima tehničkog i informatičkog obrazovanja osnovne škole u izvođenju nastave predmeta i njihovom usavršavanju za njeno unapređivanje.
Ponuđena literatura je drugi osnovni sadržaj, namenjen studentima za izradu seminarskih radova, a i profesorima tehničkog i informatičkog obrazovanja za njihovo individualno stručno-metodičko usavršavanje.
Ova knjiga bazirana je na ličnim istraživanjima autora, kao i na mnogobrojnim istraživanjima inostranih i domaćih naučnika. Posebno treba istaći istraživanja Pijažea (Piaget), Eblija (Aebli), Lempšera (Lampscher), Lernera (Lerner), Mejera (Meyer), Smilevskog, Marjanovića, Poljaka, Jurića, Vukasovića, Milata, Petričevića, Mijatovića, Vasilja, zatim Bezdanova, Nadrljanskog, Damjanovića, Potkonjaka i drugih.
Sve primedbe i sugestije korisnika ove knjige sa zahvalnošću biće primenjene i uzete u obzir kod eventualne pripreme novog izdanja knjige.

Autori

Kratak sadržaj:

1. Naučni, tehničko-tehnološki razvoj i njihov uticaj na vaspitanje i obrazovanje    1
2. Uvođenje u metodiku nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja     7
3. Nastava tehničkog i informatičkog obrazovanja u sistemu osnovnog obrazovanja i vaspitanja     25
4. Razvoj mišljenja i sposobnosti učenika     43
5. Razvoj i teorijske osnove metodike nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja     53
6. Principi u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja     79
7. Osnove upravljanja u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja     89
8. Karakteristične povratne sprege koncepcije funkcionisanja nastave (TIO)     109
9. Karakteristične povratne sprege realizacije koncepcije funkcionisanja nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja (TIO)     193
10. Koncepcija funkcionisanja i njena realizacija na nivou operativnog upravljanja u nastavi TIO      253
Registar literature     312
Prilozi     317

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

Preporučujemo

 

UML Vodič za korisnike

1. UML Vodič za korisnike

Knjiga je podeljena u sedam glavnih delova i tri dodatka: kratak prikaz notacije koja se koristi u UML-u, spisak standardnih elemenata UML-a i kratak prikaz metoda Rational Unified Process. Takođe je dat i terminološki rečnik.

Cena 1080 RSD

Više o knjizi Više o knjizi

 

Acrobat 6 i PDF rešenja

2. Acrobat 6 i PDF rešenja

Knjigha sadrži stručna uputstva o pravilnoj upotrebi ove kompleksne alatke. Svojim karakterističnim entuzijazmom priznati predavač i autor Taz Tally Vam predočava ključne mogućnosti i tehnike.

Cena 550 RSD

Naša cena 200 RSD

Više o knjizi Više o knjizi

 

Projektovanje informacionih sistema u praksi

3. Projektovanje informacionih sistema u praksi

Knjiga prikazuje postupak projektovanja informacionog sistema počev od definisanja zahteva korisnika informacionog sistema kroz postupak funkcionalnog modeliranja definisanog standardom IDEF0.

Cena 1100 RSD

Naša cena 1000 RSD

Više o knjizi Više o knjizi