Tamo će Uelbekovi junaci otkriti poslovni uspeh i zaradu, šta je to što
tajlandske žene imaju a zapadnjačke nemaju, i shvatiti da možda polako
nestaje i seksa, te „jedine igre koja je odraslima preostala“.
U
priču o Mišelu, Valeri, Žan-Ivu i njihovom poslovno-turističkom
putovanju u Tajland, Uelbek je spakovao nekoliko velikih i politički
nekorektnih pitanja koja muče savremenog zapadnjačkog čoveka: da li je
ljubav danas uopšte moguća?, šta hoće ti muslimanski ekstremisti?, zašto
je i u XXI veku seks tema zbog koje se škrguće zubima a ljudi se
raznose eksplozivom?, da li je sreća legitimno stanje ljudske jedinke
ili tek trenutak, zlobna šala u sumornom otaljavanju ka smrti...?
U
romanu Platforma, daroviti i kontroverzni Uelbek nudi dalje argumente da
je na sceni rasap naše civilizacije. Darovit, jer malo ko ume
fundamentalne probleme ljudskog društva i ljudskih odnosa tako da uhvati
u pojedinačnoj sudbini. Kontroverzan samo stoga što se ne ustručava da
kaže ono što mnogi misle i primećuju.
Uelbek je maestralan čak i kad
se s njim ne slažete, čak i kad ste očajni. I valjda nema junaka tako
prosečnog, tako ni po čemu izuzetnog, bez ijedne herojske osobine, a s
kojim ćete ipak na kraju duboko saosećati, ne daj bože se poistovetiti,
kao što je ovaj njegov imenjak.
Brižljivo gradeći svet u kojem se
ogleda njegova mračna vizija budućnosti, Uelbek prodire do same srži
našeg vremena i civilizacije deleći s čitaocima svoje obespokojavajuće
spoznaje i jedno duboko uznemirujuće iskustvo.