Autor: Vladimir Čeh
Broj strana: 260
ISBN broj: 9788674151815
Izdavač:
Muzej primenjenih umetnosti
Godina izdanja: 2016.
Prvi svetski rat bio je rat plakata. Štampa je donosila informacije, a široku podršku društva obezbeđivao je plakat, jedini (besplatni) mas-medij tog vremena. Plakati tako predstavljaju svojevrsni komentar vremena u kome su nastali.
Na izložbi „RAT I PLAKAT: 1914–1918“ su prikazane tri osnovne faze razvoja medija: prenos informacija, animacija i, na kraju, manipulacija. Izložba prikazuje kako su, na plakatima, iste teme bile saopštavane u različitim kulturama i za ostvarenje dijametralno različitih ciljeva: kako se poruka za istu temu menjala u toku samog rata, kakav je ton imao tekst poruke, kakvu je emociju izazivala slika, itd…
Plakati su, kao jedini mas-medij u vreme Velikog rata, na izložbi posmatrani i prikazani kao istorijski dokumenti, ne ulazeći pri tom u vrednovanje ideja koje promovišu, sa političkog, vojnog, društvenog ili nacionalnog aspekta. Birani su po komunikacijskom efektu, bilo da je reč o temi, vizuelnom ili tekstualnom utisku koji su ostavili na autora izložbe.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||