Čitalac paralelno prati dva toka - jedan savremeni, gde zaplet počinje Arkanžovom smrću i dolaskom slavnog profesora Kolumbija univerziteta, nobelovca Džejmsa Levensona, koji zadivljen Arkanžovim dostignućima u etnologiji i izučavanju folklora istražuje njegov život i rad, i drugi tok - flešbek u vreme Arkanžove mladosti i aktivizma s početka 20. veka. Levenson postepeno spoznaje svu dramatiku Arkanžove borbe da u zatvorenoj kulturi belaca objavi svoje radove i skrene pažnju na prisutnost afrobrazilske kulture, kao i njegov privatni život. Godišnjica Arkanžove smrti prilika je da Baija ućari na svom mrtvom velikanu. Sudbinu ovog naučnika i filozofa Amado je uobličio oslanjajući se na biografije nekoliko stvarnih filozofa i etnologa koji su živeli i stvarali početkom prošlog veka,i bili u situaciji da brane Afrobrazilce od teorija o rasnoj inferiornosti crnih naroda. Prema ovom delu, slavni brazilski reditelj Nelson Pereira dos Santos snimio je pre tri decenije istoimeni film u čijoj je žiži izazov upućen brazilskom mitu o sopstvenoj rasnoj demokratičnosti i toleranciji.