Taj večiti autbus u neveselim vremenima klati se, na terazijama zaumnog
nekog smisla, simbolično i neveselo, postavši jedan od onih panonokih
rituala KOJI će sve i svakoga nadživeti, izmeniti, prepoznati. Ne
nadviruje se samo Valter Benjamin u međugradskom autobusu, nego i
malene, operetske države kontinenta Andora i San Marino, sve u prepletu
sa dalekim poznanicima i bliskim komšijama. Slavić je tek otškrinuo
vrata u spavaonicu bečkerečkog seksa, ali je zato ironično i farsično
pokazao naše ovovremene "rodoljupce", u dilemama autonomaša i
nacionalista, u datumima Jogurt revolucije,i i zanovljenih programskih
shema televizije. Miroslav Vladimir nije samo hroničar, nego i učesnik.
Kako idu stranice ovog u osnovi socijalnog savremenog romana, on postaje
i učesnik. Njegov voajerizam do bola zahteva učešće. ’’Grupnjak’’ je,
najčešće, nalik na buvljak programa, karijera, lupeža, a pomisao na
performans nagih devojaka i mladića u predstavi lokalnog pozorišta
sedamdesetih Jovana Putnika, jedna od izričitih verodostojnosti
osvajanja slobode. Među mnogobrojnim fantomima onog sad već davnog
vremena silueta Todora Manojlovića, apatrida i isto večitog putnika,
overava jedno stanje pritajenosti, neostvarenosti, izgužvanosti.
Draško Ređep