Autor: dr Richard A. Honeycutt
Broj strana: 116
ISBN broj:
Izdavač:
InfoElektronika
Godina izdanja: 2018.
Dr Honeycutt je istraživao temu koju su često izbegavali izvodači akustične i pojačane muzike. Njegovo ozbiljno shvatanje akustike se podudara sa darom za transformaciju komplikovanih informacija i terminologije u praktično objašnjenje i predloge za primenu.
JoAnn Poston Hill, DMA
Svima onima koji su odgovorni za zvučne sisteme i akustiku u prostoru za nastup ili bogosluženje ova knjiga ce biti odlična i veoma jednostavna literatura koja ce pomoći da popune praznine u njihovom iskustvu i obrazovanju.
dr Noral Stewart
Znamo da je ujednačeno slušanje muzike i razumevanje govora od suštinskog značaja u svakom prostoru koji se koristi za koncerte, predstave ili bogosluženja. Nažalost, na početku 21. veka dolazimo do zaključka da su građevine sa dobrom akustikom izuzetak, a ne pravilo. Većina grešaka koje su dovele do ovog rezultata potiče od raspostranjenog mišljenja da je akustika „crna umetnost“. U stvari, akustika kao naučna disciplina razvijena u prošlom veku je dobro definisana inženjerska praksa koja može dovesti do odličnih predvidljivih rezultata.
Osnovno razumevanje akustike koje nije povezano sa inženjerstvom će pomoći vlasnicima zgrada, upravnicima pozorišta, sveštenicima, nastavnicima muzike, izvođačima i drugim profesionalcima da postignu odlične ciljeve u vezi sa akustikom na mestima na kojima rade. Izvođači koji imaju osnovno razumevanje akustike moći će maksimalno da iskoriste akustiku prostora u kome nastupaju.
Ova knjiga pomaže onima koji su odgovorni za obezbeđivanje dobre akustike u prostorima, da shvate razlike i izbore koji podrazumevaju odgovarajući akustički dizajn u tim prostorima.
Nivo prezentacije je prikladan i jednostavan, bez potreba za dodatnim pojednostavljenjem. Ako se prilikom projektovanja, renoviranja i održavanja mesta za koncerte i bogosluženja primene odgovarajuća pravila akustike, rezultat će biti dobra akustika.
Sadržaj
UVOD, 7
I. AKUSTIKA KAO NAUKA, 9
1. Arhitektonska akustika - Pre i sada, 9
2. Fizička akustika - Priroda zvuka, 10
3. Fiziološka akustika - Glasnost, 17
- Lociranje, 19
- Diskriminacija auditivne percepcije, 20
- Maskiranje, 21
4. Priroda zvuka, muzike i buke, 22
II. FIZIČKA AKUSTIKA PROSTORIJA, 24
5. Reverberacija, 24
6. Eho, 29
7. Snaga, 29
8. Drugi faktori, 30
- Intimnost, 3
- Obuhvatnost, 31
- Toplina, 32
- Prostornost, 33
- Jasnoća i definisanost, 33
- Ansambl, scenska podrška, 33
- Ambijentalna buka, 33
- Jedinstvena zvučna pokrivenost, 34
- Razumljivost govora, 34
9. Faktori u dizajniranju prostorije, 35
- Oblik, 36
- Zapremina, 39
- Popunjenost, 41
- Zavrtni materijali, 41
- Akustička izolacija, 44
- Grejanje, ventilacija i klimatizacija (HVAC), 47
- Faktori koji utiču na horsko pevanje i čitanje liturgije, 47
III. POSTIZANJE CILJA, 48
10. Poželjne akustičke performanse prostora za nastupe i bogosluženja, 48
11. Poželjne akustičke performanse crkvenih sala, sportskih hala i life centara, 59
12. Poželjne akustičke performanse prostorija za gledanje, 60
13. Poželjne akustičke performanse prostorija za probe, 61
IV. KONTROLISANA AKUSTIKA, 64
14. Zvučni sistemi - Uvod u zvučne sisteme, 65
- Ciljevi za dizajn - Zvučnici i pojačavači, 65
- Ciljevi za dizajn - Elektronika, 71
- Analogne miksete, 71
- Ekvilajzeri i DSP uredaji, 73
- Digitalne miksete, 74
- Mikrofoni - žični i bežični, 75
- Slušna pomagala, 78
- Prenosivi zvučni sistemi, 79
- Binski monitori, 79
15. Poboljšanje reverberacije, 81
16. Promenljiva reverberacija, 82
- Spojeni prostori, 83
- Reverzibilni paneli, 84
- Draperije, 84
V. RAD U PROSTORIJl, 84
17. Upotreba zvučnog sistema, 84
- Uvod, 84
- Napajanje sistema, 84
- Raspored sistema, 85
- Automatska mikseta bez korisničkih kontrola, 87
- Automatska mikseta sa korisnićkim kontrolama, 88
- Ručne miksete, 88
- Digitalne miksete, 89
- Audio snimanje pomoću CD i DVD rekordera, 95
- Efekti (veštačka reverberacija, eho itd.), 97
18. Upotreba prenosivih zvučnih sistema, 99
19. Okruženje muzčara/vokalista, 102
- Upotreba monitor zvučnika, 102
- Proba u praznim prostorijama, 103
20. Korigovanje loše akustike u postojećim prostorijama i
održavanje dobre akustike renoviranjem, 104
- Opšti problemi kod renoviranja, 104
- Korekcija loše akustike, 105
DODATAK A - DOBUANJE DOBRIH SAVETA O AKUSTICI, 106
DODATAK B - KOMPJUTERIZOVANA AKUSTIČKA ANALIZA, 109
DODATAK C - KORIŠĆENA LITERATURA, 113
O autoru
Richard A. Honeycutt je zainteresovan za akustiku još od srednje škole. Diplomirao je fiziku na Univerzitetu Wake Forest, a doktorirao je elektroakustiku na Institutu Union. Bio je predsednik asocijacije ASA za regionalnu politiku u Severnoj Karolini, član je organizacije AES i vlasnik je kompanije za akustički konsalting: EDC Sound Services (www.edcsound.com).
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||