Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa
Čista arhitektura, Praktična rešenja softverske arhitekture legendarnog Roberta C. Martina,ujka Boba

Tehnologija Tehnologija

Čista arhitektura, Praktična rešenja softverske arhitekture legendarnog Roberta C. Martina,ujka Boba

Autor: Robert C. Martin
Broj strana: 432
ISBN broj: 978-0-13-449416-6
Izdavač: PEARSON EDUCATION PEARSON EDUCATION
Godina izdanja: 2020.
Kataloški broj: 534.

Pregleda (30 dana / ukupno): 451 / 799

                 
Twitter   Facebook   Linkedin   Pinterest   Email
                 
         
   
Naruči ili rezerviši sa 40 % popusta
 
         
         
2420 rsd 1450 rsd

10% dodatnog popusta za 2 ili više knjiga, osim knjiga koje su u pretplati i kompleta knjiga.

• Isporuka za 24 časa
• Plaćanje poštaru

 

Izlazi iz štampe do 15. novembra. 

Knjiga donosi

  • Praktične odgovore na najvažnija pitanja sa kojima se suočavaju arhitekte i dizajneri softvera
  • Kako odabrati najbolje strukture visokog nivoa za svaki od današnjih, različitih tipova aplikacija: od veba do baze podataka, od potpuno opremljenog računara u mreži (thick-client), preko konzole, do ugrađenih programa
  • Razumevanje osnovnih principa arhitekture, dizajna softvera i onoga što zaista pokušavate postići 

Pisac je ugledni Robert C. Martin, autor knjiga The Clean Coder, Clean Code i Agile Software Development: Principles, Patterns, and Practices 

Praktično rešenje softverske arhitekture legendarnog "ujka Boba" (Robert C. Martin)

Primenom univerzalnih pravila arhitekture softvera možete dramatično da poboljšate produktivnost programera tokom životnog ciklusa bilo kog softverskog sistema. Sada, nadovezujući se na uspeh svojih najprodavanijih knjiga Clean Code (Jasan kod, Mikro knjiga, Beograd 2020.) i The Clean Coder, legendarni softverski stručnjak Robert C. Martin ("Ujak Bob") otkriva ta pravila i pomaže vam da ih primenite. 

Martinova Čista Arhitektura ne predstavlja samo opcije. Oslanjajući se na više od pola veka iskustava u softverskim okruženjima svih zamislivih tipova, Martin vam govori koje bi izbore trebalo da napravite i zašto su ti izbori presudni za vaš uspeh. Kao što se i očekuje od Ujka-Boba, ova knjiga obiluje konkretnim, jednostavnim rešenjima za stvarne izazove sa kojima ćete se suočiti - rešenjima ​​koja će izgraditi, ili urušiti, vaše projekte. 

Ciljevi

  • Naučiti šta bi arhitekte softvera trebalo da postignu - i osnovne discipline i neophodno iskustvo 
  • Ovladati osnovnim principima dizajna softvera i suočiti se sa funkcijama, odvajanjem komponenata i upravljanjem podacima 
  • Zapaziti kako paradigme programiranja nameću disciplinu ograničavajući ono što programeri mogu da učine 
  • Shvatiti šta je kritično važno, a šta je samo "detalj"
  • Primeniti optimalne strukture na visokom nivou za veb, baze podataka, thick-klijente, konzolu i ugrađene aplikacije 
  • Definisati odgovaranje granice i slojeve, organizovati komponente i servise 
  • Shvatiti zašto dizajn i arhitektura greše i kako sprečiti (ili otkloniti) te nedostatke

Čista arhitektura je osnovna literatura za svakog aktivnog arhitektu softvera, ili za onoga koji želii da to bude, sistemskog analitičara, dizajnera sistema ili softverskog menadžera - i za svakog programera koji izvršava nečije planove. 

Sajt autora 

Posetite veb adresu autora http: //cleancoders.com/

Pregled sadržaja 

Uvodna reč

Predgovor

Zahvalnice

O autoru

Deo I: Uvod

Poglavlje 1: Šta su dizajn i arhitektura?

  • Cilj
  • Studija slučaja
  • Zaključak

Poglavlje 2: Priča o dve vrednosti 

  • Ponašanje
  • Arhitektura
  • Najviša vrednost
  • Eisenhower-ova matrica 
  • Borba za arhitekturu 

Deo II: Prvi koraci: Paradigme programiranja 

Poglavlje 3: Pregled paradigmi

  • Strukturirano programiranje
  • Objektno orijentisano programiranje
  • Funkcionalno programiranje
  • Hrana za um
  • Zaključak 

Poglavlje 4: Strukturirano programiranje

  • Prikaz
  • Proklamacija o štetonsti
  • Funkcionalna dekompozicija
  • Nema formalnih dokaza
  • Nauka spašava
  • Testovi 
  • Zaključak 

Poglavlje 5: Objektno orijentisano programiranje

  • Enkapsulacija?
  • Nasleđivanje?
  • Polimorfizam?
  • Zaključak

Poglavlje 6: Funkcionalno programiranje

  • Kvadrati celih brojeva
  • Nepromenjivost i arhitektura
  • Segregacija promenjivosti 
  • Poreklo događaja
  • Zaključak 

Deo III: Principi dizajna

Poglavlje 7: SRP - Princip jedinstvene odgovornosti (the Single Responsibility Principle)

  • Simptom 1: Slučajno kopiranje
  • Simptom 2: Spajanje
  • Rešenja
  • Zaključak 

Poglavlje 8: OKP: Otvoreno-zatvoreni princip (the Open-Closed Principle)

  • Misaoni eksperiment
  • Upravljanje smerom
  • Skrivanje informacija 
  • Zaključak 

Poglavlje 9: LSP - Princip zamene Liskova (the Liskov Substitution Principle)

  • Uputstvo za korišćenje nasleđivanja
  • Problem kvadrata / pravougaonika
  • LSP i arhitektura
  • Primer kršenja LSP-a
  • Zaključak

Poglavlje 10: ISP - Princip odvajanja interfejsa (the Interface Segregation Principle)

  • ISP i jezik
  • ISP i arhitektura 
  • Zaključak

Poglavlje 11: DIP - Princip inverzije zavisnosti (the Dependency Inversion Principle)

  • Stabilne apstrakcije
  • Factory
  • Konkretne komponente
  • Zaključak

Deo IV: Principi komponenti 

Poglavlje 12: Komponente

  • Kratka istorija komponenti 
  • Premeštanje
  • Linkeri
  • Zaključak

Poglavlje 13: Kohezija komponenti 

  • Princip ekvivalencije ponovne upotrebe/izdanja 
  • Zajednički princip zatvaranja
  • Uobičajeni princip ponovne upotrebe
  • Dijagram napetosti za koheziju komponente 
  • Zaključak

Poglavlje 14: Spajanje komponenti

  • Princip acikličnih zavisnosti 
  • Dizajn odozgo-nadole
  • Princip stabilnih zavisnosti 
  • Princip stabilnih apstrakcija 
  • Zaključak 

Deo V: Arhitektura 

Poglavlje 15: Šta je arhitektura? 

  • Razvoj 
  • Raspoređivanje 
  • Operacija 
  • Održavanje
  • Održavanje opcija otvorenim
  • Nezavisnost od uređaja
  • Neželjena pošta (Spam)
  • Fizičko adresiranje 
  • Zaključak 

Poglavlje 16: Nezavisnost

  • Slučajevi upotrebe
  • Operacija
  • Razvoj
  • Raspoređivanje
  • Održavanje različitih opcija
  • Slojevi za odvajanje
  • Slučajevi upotrebe odvajanja
  • Režim odvajanja 
  • Nezavisna sposobnost razvoja
  • Nezavisna sposobnost raspoređivanja 
  • Umnožavanje
  • Režim odvajanja (ponovo)
  • Zaključak

Poglavlje 17: Granice: crtanje granica

  • Par tužnih priča
  • FitNesse 
  • Koje bi granice trebalo povući, kada?
  • Šta je sa ulazom i izlazom? 
  • Arhitektura dodataka 
  • Argument dodatka 
  • Zaključak 

Poglavlje 18: Anatomija granice 

  • Prelazak granice 
  • Strašni monolit 
  • Komponente raspoređivanja 
  • Niti
  • Lokalni procesi 
  • Servisi
  • Zaključak 

Poglavlje 19: Politika i nivo

  • Nivo
  • Zaključak 

Poglavlje 20: Poslovna pravila

  • Entiteti 
  • Slučajevi upotrebe
  • Modeli zahteva i odgovora 
  • Zaključak

Poglavlje 21: Arhitektura koja vrišti 

  • Tema arhitekture 
  • Namena arhitekture 
  • Ali, šta je sa Web-om? 
  • Okviri su alati, a ne životni putevi 
  • Testabilne arhitekture 
  • Zaključak 

Poglavlje 22: Čista arhitektura 

  • Pravilo zavisnosti 
  • Tipičan scenario 
  • Zaključak 

Poglavlje 23: Prezenteri i "skromni objekti" 

  • Obrazac Skromni objekt 
  • Prezenteri i pogledi 
  • Testiranje i arhitektura 
  • Kapije ka bazama podataka 
  • Maperi podataka 
  • Slušaoci servisa 
  • Zaključak

Poglavlje 24: Delimične granice

  • Preskočite poslednji korak 
  • Jednodimenzionalne granice 
  • Fasade
  • Zaključak 

Poglavlje 25: Slojevi i granice

  • Lov na Vampusa
  • Čista arhitektura? 
  • Podela tokova 
  • Cepanje tokova 
  • Zaključak 

Poglavlje 26: Glavna komponenta 

  • Završni detalji 
  • Zaključak 

Poglavlje 27: Servisi - veliki i mali 

  • Arhitektura servisa? 
  • Prednosti servisa? 
  • Kitti problem 
  • Objekti za spašavanje 
  • Servis zasnovan na komponentama 
  • Međusektorski odnosi 
  • Zaključak 

Objavljeno 28: Testiranje granica 

  • Testovi kao sistemske komponente 
  • Dizajn pogodan za testiranje 
  • API za testiranje
  • Zaključak 

Poglavlje 29: Čista ugrađena arhitektura 

  • Test sposobnosti
  • Usko grlo ciljnog hardvera 
  • Zaključak

Deo VI: Detalji 

Poglavlje 30: Baza podataka je detalj

  • Relacione baze podataka 
  • Zašto su sistemi baza podataka toliko rašireni? 
  • Da li će se diskovi održati? 
  • Detalji 
  • Ali, šta je sa performansama? 
  • Anegdota 
  • Zaključak 

Poglavlje 31: Veb je detalj

  • Beskrajno klatno
  • Pregled 
  • Zaključak 

Poglavlje 32: Okviri su detalji 

  • Autori okvira
  • Asimetrični brak 
  • Rizici 
  • Rešenje 
  • Proglašavam vas... 
  • Zaključak 

Poglavlje 33: Studija slučaja: Video prodaja 

  • Proizvod 
  • Analiza slučaja upotrebe 
  • Arhitektura komponente 
  • Upravljanje zavisnošću 
  • Zaključak 

Poglavlje 34: Poglavlje koje nedostaje 

  • Paket po nivou (sloju) 
  • Paket po funkciji 
  • Portovi i adapteri 
  • Paket po komponenti 
  • Đavo je u detaljima implementacije 
  • Organizacija nasuprot enkapsulacije 
  • Ostali modeli razdvajanja 
  • Zaključak: Savet koji nedostaje

Deo VII: Dodatak 

Dodatak A 

Arheologija arhitekture 

Indeks 

 

Komentari

• Milos
Preporuka za prevod!

• Ivan
preporuka za prevod

• Nikola Josovic
Svaka knjiga koja je vezana za arhitekturu softvera je vanvremenska, tj. nema rok trajanja. Takve knjige uvek imaju vrednost.

• Ivan Karapandzic
Velika preporuka za prevod.

• Stanislav
Martinove knjige su uvek bile fantastične!

• Milos
Ovo bi bilo lepo da se prevede

• Goran
Preporuka za prevod!

• Rade Gajić
Preporuka za prevod

• miki mitic
Knjigu imam na engleskom. Odlicna za sve početnike ali i za iskusnije

• Živko
Podržavam ovaj predlog za prevod samo Vas molim da obratite pažnju na kvalitet prevoda. Angažujte programere koji će se uključiti u prevođenje jer je od izuzetne važnosti da se ključni termini ne prevode sa engleskog jezika.

• martin
Preporuka za prevod!!

• Mladen Ašković
Knjiga je vanvremenska i izuzetno kvalitetna. Neophodno štivo u razvoju svakog profesionalnog programera

• Vladimir Šimunić
Podržavam kvalitetan i inteligentan prevod ove knjige. Zato što se ovde radi o strateškim stvarima, koje traju dugo a ne samo od danas do sutra. Po mom mišljenju za prevođenje ovakvog teksta potrebna je pomoć od strane profesionalnih softverskih inženjera i arhitekata koji dobro i iz prakse tj. iznutra razumeju problematiku koju knjiga obrađuje. Kao izdavač ne bih žalio novca i vremena za dobre konsultante za prevod jer mi se kao kupcu isplati da kupim skuplju knjigu ali samo ako znam da je dobro, kvalitetno i pametno prevedena. Sa druge strane ako se ovako stručna knjiga loše prevede onda mi je i postojeća engleska verzija dovoljno dobra. Takođe mislim da bi prevodilac (ili prevodioci) trebalo da bude dovoljno pametan da u zagradama ili makar u fusnotama ostavi sve stručno-ključne engleske nazive iz originala.

• Lazar
Preporuka za knjigu

• Milos
Odlicna.

• Uglješa Pupavac
Ovo je odlicna knjiga. Trebalo bi da je procita svaki ozbiljan developer. Preporuka za prevod!

• Dragan
Ovo morate izbaciti. Uncle Bob ili Robert C. Martin je bukvalno kralj sto se tice pisanje dobrog koda. Lik je smislio SOLID principe. Ovo je must knjiga za svakog programera.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

Preporučujemo

Čista arhitektura, Praktična rešenja softverske arhitekture legendarnog Roberta C. Martina,ujka Boba

Čista arhitektura, Praktična rešenja softverske arhitekture legendarnog Roberta C. Martina,ujka Boba

Biomasa ekološki efekti primene

Biomasa ekološki efekti primene

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272