Obavljajući zahtevan i stresan, ali i podjednako uzbudljiv posao,
menadžer se suočava s brojnim izazovima i situacijama u kojima je
pravovremena i prava odluka često presudna i za zaposlene i za firmu.
Bilo da je reč o svakodnevnim, neretko rutinskim, zadacima ili o
strateškim ciljevima organizacije, menadžer mora imati jasno definisanu
viziju onoga što želi postići, kao i samopouzdanje i poverenje u sebe i
radnike kojima rukovodi.
Uspešan menadžer se razvija kroz iskustvo, temeljnu obuku i sticanje
teoretskih saznanja, a sliku uspešnog menadžera predočavaju autori
knjige Menadžment za neupućene. Koji su glavni zadaci menadžera,
da li i kako određene zadatke prepustiti zaposlenima, na koji način se
meri i prati radni učinak, i kako osmisliti i primeniti metode za
priznavanje i nagrađivanje postignutih rezultata; kako se izboriti s
rokovima, budžetom, stresom, lošim međuljudskim odnosima i lenjim
radnicima; kako pratiti i primenjivati nove trendove u oblasti
menadžmenta. Na ova i mnoga druga pitanja, autori - koji su i sami
menadžeri - nude odgovore, praktične savete, primere slučajeva iz
prakse, te smernice koje vam pomažu da postanete uspešni u svom poslu.
Sadržaj
Predgovor
Uvod
Poglavlje 1: Postali ste menadžer – i šta sad?
Poglavlje 2: Dodeljivanje zadataka: savladajte posao pre nego što posao
savlada vas
Poglavlje 3: Vodite, sledite ili se maknite s puta
Poglavlje 4: Upošljavanje: odluka koja zlata vredi
Poglavlje 5: Kako motivisati zaposlene da poboljšaju učinak
Poglavlje 6: Kad ste u nedoumici, budite trener-konsultant
Poglavlje 7: Jednostavno definisanje ciljeva
Poglavlje 8: Merenje i praćenje učinka pojedinaca i projekta
Poglavlje 9: Umeće procenjivanja radnog učinka
Poglavlje 10: Prenošenje poruke
Poglavlje 11: Timovi
Poglavlje 12: Upravljanje virtuelnim službenicima
Poglavlje 13: Poslovna etika i politika firme
Poglavlje 14: Upravljanje promenama na poslu
Poglavlje 15: Disciplinske mere za zaposlene: blag ton i dugačak štap
Poglavlje 16: Vrlo malo, suviše kasno: otpuštanje zaposlenih
Poglavlje 17: Upravljanje samim sobom: briga o broju 1
Poglavlje 18: Izrada budžeta, računovodstvo i ostale finansijske teme
Poglavlje 19: Primena tehnologije u menadžmentu
Poglavlje 20: Razvoj zaposlenih i mentorska podrška
Poglavlje 21: Praćenje savremenih pravaca u menadžmentu
Poglavlje 22: Deset najčešćih grešaka u upravljanju
Poglavlje 23: Deset najboljih načina da se nagrade zaposleni
Poglavlje 24: Deset klasičnih knjiga o poslovanju za koje treba da znate
Indeks
O autorima
Dr Bob Nelson je osnivač i predsednik kompanije Nelson
Motivation, Inc. koja se bavi obukom menadžera i nalazi se u San Dijegu,
Kalifornija. Bob je menadžer, istraživač i pisac knjiga koje su postale
bestseleri. Međunarodno je priznat stručnjak za motivaciju zaposlenih,
pohvale i nagrađivanja, poboljšanje produktivnosti i učinka, i vođstvo.
Objavio je preko dvadeset knjiga koje su prevedene na isto toliko jezika
i prodate u višemilionskom tiražu.
Peter Economy je jedan od urednika nagrađivanog časopisa Leader
to Leader koji je pokrenula fondacija Peter F. Drucker za
neprofitno vođstvo. Autor je i brojnih knjiga. Spisateljsko umeće i više
od petnaest godina menadžerskog iskustva, omogućili su mu da čitaocima
pruži pouzdane informacije i savete iz prve ruke. Diplomirao je
ekonomiju i humanu biologiju na Univerzitetu Stenford.