Autor: Manuel Kastels
Broj strana: 664
ISBN broj: 9788671024488
Izdavač:
Clio
Godina izdanja: 2015.
Rasprodata
U ovoj sveobuhvatnoj knjizi, Kastels
analizira transformaciju industrije globalnih medija kroz prizmu
revolucije u komunikacionim tehnologijama. Kastels odgovara na pitanja
da li su se relacije moći modifikovale u kontekstu novih komunikacionih
okolnosti i ispituje kroz široku paletu društvenih i psihioloških
teorija da li su i na koji način mogućnosti Interneta, socijalnih mreža i
bloginga promenili odnose u okviru političkih procesa i društvenih
pokreta. Ovo je knjiga za svakoga ko želi da razume karakter i dinamiku
modernog sveta.
Veoma moćna i neophodna knjiga za današnji svet u krizi.
Antonio Damasio, direktor instituta za proučavanje kreativnosti, Univerzitet Južne Kalifornije
Ova knjiga sadrži mnoštvo odlično dokumentovanih i precizno
analiziranih studija slučajeva koje nam pomažu da sagledamo kompleksnost
uloge moći u komunikaciji.
Jan van Dajk, profesor sociologije komunikacija, Univerzitet Tvente, Holandija
o autoru Jedan od najznačajnijih mislilaca današnjice, Manuel Kastels,
vodeći je stručnjak u oblasti komunikacija, informacionog društva i
globalizacije. Do studentskih protesta 1968. predavao je na Univerzitetu
Pariz X, a nakon toga u Školi za napredna istraživanja u oblasti
društvenih nauka. Krajem sedamdesetih predaje sociologiju i studije
urbanizma i regionalnog planiranja na američkom Berkliju, a potom radi
na Otvorenom univerzitetu Katalonije i Anenberg školi za komunikacije u
sklopu Univerziteta Južne Kalifornije.
U svojoj dugogodišnjoj naučnoj karijeri kao gostujući profesor radio je
na najčuvenijim svetskim naučnim institucijama među kojima su i MIT,
Oksford, Kembridž i mnogi drugi. Osim toga, držao je predavanja po
pozivu na više od 100 univerziteta u 45 zemalja širom sveta.
U svom bogatom naučnom opusu Manuel Kastels je kao vodeći autor obavio
26 knjiga, uz još 22 knjige kao urednik ili koautor. Najpoznatije su The Urban Question. A Marxist Approach (1976), The Informational City: Information Technology, Economic Restructuring, and the Urban Regional Process (1986) trilogija The Information Age (1996-98), zatim The Network Society: A Cross-Cultural Perspective (2004).
Njegova naučna interesovanja su zaista raznovrsna, ali može se reći da
njima dominiraju tri osnovne teme: urbani problemi, društveni pokreti i
društveno-ekonomsko-kulturna transformacija u doba revolucije
informaciono-komunikacionih tehnologija. Dobitnik je međunarodne
“Holberg” nagrade koja se dodeljuje za najveća dostignuća u obasti
umetnosti i humanističkih nauka i nagrade “Balzan” za soiologiju.