Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa
OpenGL Vodič za programere

Programiranje Programiranje

OpenGL Vodič za programere

Autor: Dave Shreiner
Broj strana: 896
ISBN broj: 978-86-7310-362-4
Izdavač: Kompjuter biblioteka Kompjuter biblioteka
Godina izdanja: 2007.
Kataloški broj: 343.

Pregleda (30 dana / ukupno): 22 / 7022

                 
Twitter   Facebook   Linkedin   Pinterest   Email
                 
         
   
Naruči ili rezerviši sa 40 % popusta
 
         
         
1540 rsd 1230 rsd

10% dodatnog popusta za 2 ili više knjiga, osim knjiga koje su u pretplati i kompleta knjiga.

• Isporuka za 24 časa
• Plaćanje poštaru

 

OpenGL vodič za programere (peto izdanje) obezbeđuje konačne i sveobuhvatne informacije o OpenGL-u i OpenGL pomoćnoj biblioteci. Prethodno izdanje je “pokrivalo” OpenGL u verziji 1.4. Peto izdanje najprodavanije “crvene knjige” sadr`i najnovije karakteristike OpenGL verzija 1.5 i 2.0, uključujući i uvodne napomene o OpenGL Shading jeziku.

U ovoj knjizi ćete pronaći jasna objašnjenja OpenGL funkcionalnosti i mnogih osnovnih tehnika u vezi sa računarskom grafikom, kao što su kreiranje i renderovanje 3D modela, interaktivan pregled objekata iz različitih perspektiva i korišćenje efekata senki, osvetljenja i postavljanja tekstura, uključujući i mapiranje tekstura, ublažavanje oštrih ivica objekata, efekat magle i atmosferske efekte, NURBS, obradu slika i još mnogo štošta. Analizirane su i mnoge druge ključne teme, kao što su poboljšavanje performansi, OpenGL proširenja i tehnike za rad na različitim platformama.

Ovo izdanje je znatno prošireno da bi uključilo nove karakteristike OpenGL verzija 1.5 i 2.0, uključujući:

  • skladištenje polja čvorova u baferu objekata u cilju bržeg renderovanja
  • postavljanje upita za detaljnije testiranje u vezi sa vidljivošću objekata
  • mape tekstura čije dimenzije nisu stepen broja dva
  • sprajtove koji se sastoje od tačaka
  • izdvojene matrične operacije za RBG i alfa objekte
  • smeštanje podataka u veći broj kolornih bafera korišćenjem GLSL-a

Najznačajnije od svega je da se u ovom izdanju razmatra OpenGL Shading Language (GLSL) i objašnjava mehanika korišćenja ovog novog jezika u procesu kreiranja kompleksnih grafičkih efekata i povećanja snage računanja OpenGL-a.

OpenGL tehnička biblioteka obezbeđuje uputstvo i referentne knjige za OpenGL. Ona omogućava programerima da u praksi razumeju OpenGL i prikazuje im kako da u potpunosti iskoriste njegove potencijale. Ova biblioteka, koju je originalno razvio SGI, razvija se dalje pod pokroviteljstvom Komisije za razvoj OpenGL arhitekture (Architecture Review Board – ARB), industrijskog konzorcijuma koji je odgovoran za usmeravanje razvoja OpenGL-a i njemu srodnih tehnologija. Komisiju za razvoj OpenGL arhitekture sačinjavaju lideri u industriji računarske grafike: 3Dlabs, Apple, Dell, IBM, Intel, NVIDIA, SGI i Sun Microsystems.

Dave Shreiner je OpenGL inženjer u SGI kompaniji, gde radi sa OpenGL-om od njegovog nastanka, a sa ra~unarskom grafikom više od 15 godina. On redovno predstavlja svoje radove na SIGGRAPH i drugim konferencijama širom sveta, a koautor je knjige OpenGL Reference Manual (izdavač Addison-Wesley).

adresa: www.awprofessional.com

Kratak sadržaj

1. Uvod u OpenGL
2. Upravljanje stanjima i crtanje geometrijskih objekata
3. Pregled sadržaja
4. Boje
5. Osvetljenje
6. Mešanje boja, ublažavanje oštrih ivica objekata, magla i postavljanje poligona pod odgovarajućim uglom
7. Liste za prikazivanje
8. Crtanje piksela, bitmapa, fontova i slika
9. Mapiranje tekstura
10. Bafer frejma
11. Prikaz složenih poligona i kriva ili površina čija je jednačina drugog stepena
12. Evaluatori i NURBS
13. Selekcija i povratna informacija
14. Napredne tehnike
15. OpenGL 2.0 i OpenGL Shading Language
A. Redosled operacija
B. Promenljive stanja
C. OpenGL i windows sistemi
D. Osnove GLUT-a: OpenGL Utility Toolkit
E. Računanje normalnih vektora
F. Homogene koordinate i matrice transformacije
G. Programerski saveti
H. OpenGl nepromenljivost
I. Ugrađene OpenGL Shading Language promenljive i funkcije
Rečnik
Indeks

 

Komentari

• Sanja Petrovic
Odlicna knjiga, sve je lepo i detaljno objasnjeno, ima puno primera koji mnogo olaksavaju ucenje.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

Preporučujemo

Mastering OAuth 2.0

Mastering OAuth 2.0

Naučite da programirate Scratch

Naučite da programirate Scratch

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272