Pisarev
se otvorio prema istorijskom okruženju našeg doba i ovdašnjeg prostora,
iako putokazi književnosti (i tekstova) i dalje u velikoj meri oblikuju
intimne svetove njegovih protagonista.
Vasa Pavković
Bez
obzira na realističnost priče, «Ponoć je u sobi uspomena» još jednom
potvrđuje da Pisarev nije, niti mu je stalo da bude, realistički pisac
(što ne znači da ne promišlja realnost).
Zoran Đerić
Roman se (raz)otkriva kao višeslojna slagalica u kojoj se mogu prepoznati nekoliki reperi postmodernističkog romana.
Ilija Bakić
Junakinja
se iz grada, oličenog u neurasteničnom Piscu i ljubavniku, vraća u u
rodno «selo nakraj sveta, gde Sunce gotovo nikad ne sija» (zavičajnom,
prirodnom identitetu), gde će se, kroz mešanje rituala i iracionalnih
vizija sa stvarnošću, razrešiti podvojenosti njene ličnosti.
Vesna Trijić
Dilema junaka je hamletovsko/osterovska: šta sve možeš (u Njujorku...) kad si mrtav oduvek?
Milan Živanović