Ključna teza, da savremeno društvo spoznaje sebe kroz
medijsku, vizuelnu reprezentaciju, biće prvo teorijski predstavljena
kroz ideje i radove najznačajnijih postmodernih mislilaca, a zatim
branjena na analizi savremenog filma. Pojam postmoderne nalazi se već
dugo u teorijskim debatama, koje su tokom 1980-ih i 1990-ih bile
učestale da bi u prvoj dekadi 2000-ih polako počele da jenjavaju, a da
pritom, on i dalje nije razjašnjen, kao što ni njegova upotreba nije
postala opšte prihvaćena u društvenim naukama. Učestali i nerešeni
teorijski sporovi oko moderne i postmoderne jesu razlog i izazov da se u
ovome tekstu o njima ponovo progovori i da se da još jedna perspektiva.
Većina knjiga i članaka koji tematizuju spor moderne i postmoderne u
našoj i stranoj literaturi, prikazuju spor iz filozofske perspektive. U
ovim raspravama spor oko pluraliteta dominira, što povlači sa sobom filozofsku debatu o održivosti pluraliteta racionalnosti, jedinstvu uma i
mogućnosti uspostavljanja konsenzusa u savremenim društvima ...