Beket
i jastog podražavaju samog Beketa, njegov jezik, njegovo vreme,
prostor, šešire, cipele...Svoj glas Mira Otašević podelila je sa
Džojsom, Prustom, Pegi Gugenhajm i Gertrudom Stajn. Kroz pojmovnik ove
enciklopedijske i minimalističke, zahtevne knjige prolaze i „ovdašnji“:
Dušan Matić, Mića Popović, Jovan Hristić, Pavle Ugrinov jednako kao i
Harold Pinter, Bertold Breht, Marsel Dišan i Igor Stravinski. A u
najlepšoj senci prijateljstva stoji – Radomir Konstantinović.
Beket i
jastog zapravo je završni (samostalni) deo apstraktne i slobodno
shvaćene trilogije Mire Otašević čija se prva dva dela bave Marinetijem i
Ničeom. (Mada i iza svakog od njih stoji i po barem jedna žena.)
Kada
bi nobelovac (1969) Samjuel Beket danas čitao knjigu Beket i jastog,
možda bi pomislio da ju je on napisao, i da ju je možda samo negde
privremeno zaturio, u podrum ili zaborav.
Vladislav Bajac